Spis deg friskere

Den sikreste måten å finne ut om du tåler en matsort eller ikke, er å unngå maten en stund, og deretter spise mye av den på en gang. 

For enkelt er det nok med bare noen uker, mens andre må unngå maten i et halvt år. 
Noen får abstinenser i begynnelsen, slik at de blir dårligere enn før når de kutter ut matvaren, for deretter å bli bedre. 

Dersom du får symptomene sterkere tilbake når du igjen tester matvaren du har kuttet ut, har du sannsynligvis funnet årsaken. 

Er det mange matsorter du ikke tåler, kan tester hjelpe deg til å raskere finne ut hvilke. 

Her finner du tester for peptider og matoverfølsomhet (som medlem får du 10 % rabatt på disse testene). 

Sprøytemidler brukes i stor utstrekning i det konvensjonelle jordbruket.   «Plantevernmidlene» består av blant annet Les mer
I artikkelen om Ultraprosessert mat, så vi at mat tilhørende Kategori 3 og 4 begge Les mer
I forrige artikkel om Ultraprosessert mat, så vi at mat tilhørende Kategori 3 og 4 Les mer
Vi hører ofte uttrykket ultraprosessert mat og vi får høre at vi ikke skal spise Les mer
Tips til hvordan håndtere sosiale situasjoner når du lever på diett. Les mer
Del 2, melkeprodukter Gjennom flere artikler har jeg nå snakket om brød/gluten og melk/kasein. Nå Les mer
For en tid tilbake veiledet jeg en kollega som var ansatt ved Akuttenhet for ungdom. Les mer
I den forrige artikkelen skrev jeg om melkeallergi og melkeproteinintoleranse. Vi snakket om IgE-reaksjoner som Les mer
Har du et rikt og mangfoldig mikrobiom (som er samlingen av alle mikrobene i kroppen Les mer
(Åpen artikkel for alle) Lær mer om mikrobiomet og hvorfor dette er så viktig for Les mer
Lag din egen iskrem i sommer - rask og enkelt! Det er både enkelt og Les mer
(Åpen artikkel for alle) Posteien er nydelig som pålegg og som dipp til grønnsaker. Denne Les mer
Sommerlig frossen yoghurt-kake med blåbær. Frøbunn - ingredienser  150 g solsikkekjerner-og gresskarkjerneblanding ( kan bruke nøtter og mandler hvis Les mer
Mai kommer med helligdager og kanskje vi kan samles for å dele en deilig kake Les mer
Hva er vel bedre enn en skikkelig god og varm kjøttgryte? Selv om det er Les mer
Jeg har funnet min daglige lille energiboost, en smoothie som roer ned. *Ingrid Qvam Loe, Les mer
Bak brød, lapper, muffins og vafler med glutenfritt kokosmel. Brød med kokosmel 6 eggca 1,8 Les mer
Suppe som varmer på kalde dager. Søtpotetsuppe - oppskrift Ingredienser: 3 søtpoteter skjært i terninger3 Les mer
Knekkebrød med mandler og frø. Knekkebrød, oppskrift  125 g nøtter/mandler. (Dersom allergi kan gress- karkjerner Les mer
Etter mange deilige julemiddager og julefrokoster sitter du kanskje igjen med en del restemat. Restemat Les mer
Lag herlige pepperkaker uten hvetemel og sukker! Ingredienser: 100 g Sukrin Sirup Gold4 store ss Les mer
Nydelige nøtter som passer kjempefint til julekosen. Eller hva med supergode, sunne sjokoladeboller med havregryn Les mer
Nydelig sjokoladekjeks alle elsker. Glutenfrie selvfølgelig. Ingredienser 1 dl smør1/2 dl Sukrinmelis eller vanlig Sukrin1/2 Les mer
Boka «Søtt og sukkerfritt» skrevet av vår nestleder Gunn-Karin Sakariassen anbefales på det varmeste. 27. Les mer
Nydelige scones som er perfekte til lunsj og matpakken. Tekst: Gunn-Karin Sakariassen Ingredienser 80 g plantesmør Les mer
En nydelig suppe som varmer godt - hele året! 4 porsjoner:  1 boks fet kokosmelk 2 Les mer
Etter mange vonde opplevelser med helseutfordringer greide ikke Cathrine Berge å jobbe lenger, og endte Les mer
Bjarte Aasland ble intervjuet av Margunn Ree Michelsen i Bergens Tidende i 2009, men artikkelen Les mer
Vi kjenner til mange som reagerer på melk i kostholdet. Vi kommer her med noen Les mer
Fra diabetesboken og med tillatelse fra Gunn-Karin Sakariassen deler vi denne herlige oppskriften med dere. Les mer

REGISTER YOUR SPOT NOW

Enter your details below to get instant access to [enter lead magnet name here]

We process your personal data as stated in our Privacy Policy. You may withdraw your consent at any time by clicking the unsubscribe link at the bottom of any of our emails.

Close